21 95 12 96 info@zenhuset.dk

Arbejdsrelaterede problemer

Arbejdsrelaterede problemer er desværre utrolig almindeligt i dagens Danmark. Der er mange krav på arbejdspladsen i dag og stor foranderlighed. Især både forventninger til og krav om, at medarbejdere faktisk konstant kan arbejde under foranderlige rammer for deres opgaver.

De krav, der er i dag, er ikke de rammer, der er de mest naturlige for os mennesker til at yde vores bedste. Derfor kræver det hele tiden noget ekstra. Yderligere er den faktiske tid til at få ordnet ting på arbejde og familieliv også presset.

Ligeledes er der mange relationer man skal indgå i, som jo naturligt nok ikke er relationer, vi selv vælger. Dette kan gøre dem svære at fungere i og skabe yderligere belastning. Det er blot endnu et element, der kan bidrage til mange af de arbejdsrelaterede problemer, vi ser i dag.

Jo mere oplyst du er om de ting, der påvirker dig – samt forstår hvorfor folk reagerer forskelligt, og hvordan vi kan hjælpe hinanden på en arbejdsplads – des nemmere er det at være til stede i.

Udforskning af dig i dit arbejdsliv kan være et udgangspunkt. Både for at lære hvordan du kan se situationen fra mange sider, og dernæst forstå, hvorfor du oplever noget som svært. Arbejdsrelaterede problemer skyldes ofte både indre og ydre sociale forhold.

Mere viden gør, at du ikke bliver handlingslammet. Derimod vil du opleve, at du får det nemmere ved at arbejde rundt om svære situationer, uanset om det så er forandring, relationer eller tidsfaktorer, der er det sværeste. Det kan også være mere coachende forløb med afklaring om, hvorvidt du er på den rette hylde, eller om der måske er brug for et skifte i forhold til arbejdsliv.

Vil du vide mere om behandling af arbejdsrelaterede problemer?

Har du brug for hjælp til et liv i balance, så ring til mig og få en uforpligtende snak.